سید وحید حسینی دوشنبه در چهارصد و هشتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا با انتقاد از کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه که در برابر قدرت سرایت بالای کرونا، تهدیدی جدی محسوب می شود، افزود:این تصور نادرست سبب شده تا مردم در صورت داشتن علائم بیماری، آن را سرماخوردگی معمولی تلقی کنند و به خود درمانی روی بیاورند که این موضوع می تواند به شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس بین خانواده ها و جامعه منجر شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ 21 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید وحید حسینی دوشنبه در چهارصد و هشتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا با انتقاد از کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جامعه که در برابر قدرت سرایت بالای کرونا، تهدیدی جدی محسوب می شود، افزود:این تصور نادرست سبب شده تا مردم در صورت داشتن علائم بیماری، آن را سرماخوردگی معمولی تلقی کنند و به خود درمانی روی بیاورند که این موضوع می تواند به شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس بین خانواده ها و جامعه منجر شود.

حسینی ، افزایش آمار جانباختگان کرونا طی روزهای اخیر در کشور را نگران کننده و حاکی از بی توجهی عمومی نسبت به رعایت مسایل بهداشت فردی و اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه دانست و اضافه کرد: بسیاری از افراد به علت دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی با وضعیت وخیم بستری می شوند و یا متاسفانه جان خود را در اثر این بیماری از دست می دهند.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون برای کاهش کرونا در استان از خانواده ها خواست ضمن مراجعه برای دریافت دُز سوم واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود، به واکسیناسیون کودکان نیز توجه ویژه ای داشته باشند که واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال نیز در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و در تمام استان ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی در حال اجراست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سلامت مردم مهم ترین دغدغه و اولویت کاری مسوولان استان است گفت: بازدیدهای مستمر تیم های نظارتی سلامت و بررسی نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های عمومی و مراکز خرید، همچون گذشته با جدیت ادامه دارد و با متخلفان بر اساس قانون برخورد و پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شود.

در نشست امروز دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی روزهای گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبود یافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، ارزیابی و پایش شد.

بر اساس آمار موجود ، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۷۳ هزار و ۴۰۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۴ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۴۱ هزار و ۶۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۴۰ هزار و ۶۵۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۱۱۶ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، اومیکرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار